05-08-2022 10:10

Kartoteker -> Vare

Før man opsætter en stykliste for en vare, er det vigtigt at huske, man først skal have oprettet både indgående vare(r) samt hovedvaren, som vi opsætter styklisten på. Når man har oprettet de indgående varer samt hovedvaren, kan man fra varekortet trykke på knappen "Stykliste". Vi tager udgangspunkt i et spisebord:

image 70

Tryk på knappen "Stykliste" for at se mulighederne for opsætning.

Herefter får man nedenstående billede frem. I dette eksempel arbejder vi med, hovedvaren (spisebord) består af hhv. en bordplade og fire stk. bordben, der hver især har sit eget varenummer. Det ser ud som følger:

image 68

Udsnit af stykliste-skærmkortet. Til højre er de indgående varer til vores spisebord indsat og de er nu en del af styklisten på hovedvaren.

Så har man faktisk allerede oprettet sin stykliste. Går man ind på vare "123", som vi har kaldt bordben, kan man i bunden af denne vares skærmkort trykke på "Indgår I" og se, varen indgår i vores hovedvare "123456" - Spisebord, stor:

image 72

Her kan det ses, at vare "123" indgår i styklisten på vare "123456".

Vi vil til sidst vise en smart funktion på en salgsordre, hvor man kan udfolde en stykliste på en ordre.

Man udfylder styklisten på en ordrelinje ved at gå i "Flere funktioner" til højre, finde knappen "Stykliste" og trykke "Udfold stykliste". Herefter vil man kunne se indgående varer på ordrelinjerne:

image 71

Her ses indgående varer på ordrelinjerne for vores hovedvare, et spisebord.

Værd at vide: vareart "serviceydelse" fungerer på samme måde som vareart "vare". Man skal altså ikke tage nogle forbehold for, man fx lægger en serviceydelse ind i styklisten, der i vores eksempel kunne hedde "Arbejdstid på at samle bordet".

Type
Kategori
Tags
FAQs
TASKNAME
FILENAME