CRM -> KundeEmner
CRM-modulet i KeyBalance er hjemstedet for medarbejdere, der beskæftiger sig med salg.
Kundeemner i KeyBalance bruges til at danne et struktureret overblik over potentielle kunder for jeres virksomhed. Man har mulighed for at skrive meget deltajeret data ind, fx adresse og CVR-nummer, eller man kan nøjes med at angive et kontonummer og navn, som er de to eneste påkrævede felter. Man kan altså selv styre, om man vil køre en meget struktureret database over kundeemner, eller om man ønsker at køre en mere kvantitativ strategi - eller måske en kombination.
Typisk minimum-stamdata på et kundeemne, inkl. en adresse og et søgenavn.
Overfør et KundeEmne til debitor
En af de bedste funktioner fra kundeemnekortet er, man kan overføre et kundeemne til debitor, dvs. oprette en ny kunde.
Har man haft en succesfuld dialog med kundeemnet og er klar til at lave en debitor ud af det, kan man med fordel sætte stamdata fra skærmkortet, før man overfører kundeemnet til debitor. Dette gør man fra "Debitor"-fanen:
Man kan med fordel udfylde vigtig stamdata i disse felter på et kundeemne, før man overfører til debitor.
Bemærk feltet "Profil". Profiler er ligeledes en god måde at sikre vigtig stamdata på bl.a. en debitor ved oprettelse af en ny og du kan læse mere om profiler i KeyBalance her.
Når man er klar til at overføre kundeemnet til debitor, går man i "Flere funktioner" yderst til højre i skærmbilledet og vælger "Overfør til debitor"-knappen. Man vil få følgende pop-up:
Overfør et kundeemne til debitor.
Man kan desuden også overføre kundeemnet til en kreditor, hvis man ønsker det, med præcis samme logik som at oprette en ny debitor fra et kundeemne. Det kan være, man står i en situation, hvor man skal vælge en ny leverandør og er i dialog med flere virksomheder, der kan levere det ønskede produkt eller service, og ønsker et struktureret overblik over de forskellige kreditoremner, før man vælger den rigtige.
I så fald sætter man blot stamdata fra fanen "Kreditor":
På samme måde som ved oprettelse af en debitor, kan man med fordel sætte stamdata i disse felter, før man overfører til kreditor.
Kan man oprette flere kundeemner på samme kontonummer?
Man kan kun oprette ét kundeemne pr. kontonummer. I stedet anbefaler vi, man benytter sig af "Kontakter", som er en knap i bunden af kundeemne-skærmkortet, hvis man ønsker at oprette flere "emner" eller kontaktpersoner under samme kontonummer/virksomhed. Alle kontaktpersoner fremgår i en total oversigt i CRM -> Kontaktpersoner.