10-03-2023 09:47

Hvad gør den?

  • Formularer under debitorer er en metode, hvor man siger, jeg vil selv opsætte, hvad KeyBalance skal gøre overfor KUN denne debitor. Vi overskriver nemlig, hvad KeyBalance selv ville gøre, så det man indsætter i formularen per debitor, er KUN det, vi gør. KeyBalance har jo nogle standardopsætninger, der siger, hvad den skal gøre for debitorene, og hvis det er, at en kunde siger: "jamen, jeg vil gerne have det på OIO og en bestemt email, som ikke er den jeg vil modtage mine kontoudtog på", så er det her, formularerne bliver relevante at bruge

Hvad skal jeg gøre?

  • Inde på en debitor har du en "Flere funktioner"-knap og under den har du en knap, der hedder Formularer. Her åbnes en ny side, der kan bruges med nogle felter:
    • Formular:
      Her vælger du hvilken funktion, der er snak om. Er det fx faktuarer, skal man vælge Faktura og er det kontoudtog, vælger du Kontoudtog. Du kan se, hvilke muligheder du har, ved at åbne feltet via din F2-knap.
    • Format:
      Formatet går ud på at fortælle, hvordan formularen skal håndteres; skal den sendes som PDF, er det en OIO-ordre, skal den printes i papir format, eller skal den faxes.
    • Metode:
      Her vælger du metoden for afsendelsen eller udførelsen. De mest brugte er e-mail, StdEDI og Printer, så det er dem, vi løber igennem.
    • StdEdi:
      Typisk KUN brugt med OIO som format. Dette er brugbart, hvis kunden gerne vil have det sendt på mail og samtidig igennem OIO.
      Det kan også bruges til at sende OIO via CVR nr. Hvis kunden skal have sendt en OIO faktura igennem sit CVR nr., så skal man oprette linjen som set nedenfor, uden at have en EAN-lokation på debitoren.
      image 2
    • E-mail:
      Hvis fx kunden er sat op til bruge en bestemt email på debitoren, men han siger: "jeg skal have tilsendt det på en separat e-mail", kan man opsætte det som vist nedenfor.
      image 1
    • Printer
      Dette er primært kun til, når man skal have udskrevet et papirformat..
      Her bruger vi også "antal kopier"-kolonnen og hvis man skal have udskrevet mere end én kopi af gangen, skal man bare skrivelantallet i "antal kopier".
    • E-mail
      Her skriver du bare den e-mail, der skal sendes til.
    • Ordre E-mail
      På ordren kan man sætte en anden e-mail, der skal sendes til. Hvis du vinger dette felt af, vil der OGSÅ blive sendt til denne ordremail.
    • Bogholderi E-mail
      Her spørger vi efter, om vi OGSÅ skal sende til debitorens bogholderi e-mail.
      image 3

Hvad kan gå galt?

  • Det største problem er, hvis man indsætter noget, uden at være klar over, at vi overskriver det, som KeyBalance er sat til at gøre standard. Hvis man siger, at vi skal sende via OIO til en person under formularer til fakturaer, vil vi altså aldrig sende en mail til debitoren under faktureringen, med mindre man skriver det derinde.
Type
Kategori
FAQs
TASKNAME
FILENAME